Secret Garden

Ja, namnet är lite cepe men ignorera det. Gjorde den här för typ två månader sen. Själva glaskulan gjorde jag direkt i Photoshop (svart och vitt och opacity play liksom), innehållet består av ett tiotal foton av växter och gräsmattor och byggnader och shit som jag bara klippt ihop, huset meckade jag lite mer med eftersom det fanns typ brandstegar och grejor på som inte kändes direkt magiska. Sen är alla delar smått formade i ett försök att förstärka kulans form, lite fisheye liksom.

image18

Bakgrunden är en enda ökenbild där jag bara petat bort lite människor och en massa fotspår, kristallkulan skulle ju se hemlig och bortglömd ut och turisterna kändes ungefär som brandstegarna. Ligger även ett par varv med textur över, ritade lite streck på ett tomt lager och twistade till de med Liquify och sen körde jag på lite olika blandningslägen med varierande opacitet. Överst ligger en bunke solid colors och gradient maps behandlade på samma sätt, har glömt bort receptet, jag bara körde på tills jag tyckte det såg snyggt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0