God Damn Nasty Firre

Fick en bild av Echo för någon vecka sen på en gädda han dragit upp. Så igår kväll när jag kom hem från Kriget Mot Maskinerna på jobb började jag snickra ihop en farlig fisk i Photoshop. Jag pusslade ihop den med delar av bilder på krokodiler och statyer och grejor och det blev väl helt okej. Idag styrde jag upp en lämplig miljö åt honom också och resultatet ser ni här. Slänger även upp lite work-in-progress-screenshots.



Plastic wrap och cloud renders och grejor använder jag inte så ofta men det är bra för lite instant sea feeling. Använde en hel del foton, 4-5 för själva firren och ytterligare ett gäng till bakgrunden. Bubblor och plantor och grejor är ritade från scratch för att passa in så bra som möjligt, en del av grejorna har jag plockat från en gammal PSD-fil jag gjorde och fetade upp på deviantART. It's the shit.

image26

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0