Harry Potter Och Mjölk

I måndags skulle jag och Eva egentligen kolla på Horton men eftersom vi käkade lunch på söndagen kom vi på att vi lika gärna kunde se den då. Efter Horton blev det ytterligare ett par filmer och efter de råkade vi komma fram till att jag varken läst eller sett något som hade med Harry Potter att göra, Eva visade sig vara någon slags ganska inbitet fan och hade givetvis alla hittils släppta filmer hemma. Sagt och gjort, nån gång under kvällen eller natten påbörjades ett Harry Potter-maraton som hette duga. Vid 8 på morgonen var vi tvugna att ta en paus för sömn men uppdelat på två dygn och i två stadsdelar avverkade vi ändå runt 750 minuter med trollkarlar, drakar och konstiga djur. Jag börjar inse vad hela den här Harry Potter-grejen är nu, några år senare än alla andra kanske men bättre sent än aldrig. De sista filmerna är faktiskt riktigt bra, läsa böckerna är jag dock fortfarande inte så sugen på. Jag minns inte vilken men den tjockaste såg ut som om man hade slagit ihop Det Gamla Testamentet med alla Sagan Om Ringen-böckerna och Svenska Akademiens Ordlista.

I övrigt måste mejerierna verkligen lyxa till mjölkpaketen lite, så att man vill köpa. Jag använder väldigt lite mjölk hemma, inte ens speciellt ofta i matlagning och under sådana omständigheter återstår i princip enbart estetiska orsaker att köpa produkten, blåvita kalvar, streck och fula blommor och skit fungerar inte det. Jag har gjort ett litet exempel eller en fingervisning på vilken typ av grafisk identitet som mejerierna borde börja leta efter.

image36


Kommentarer
Postat av: Frida

Alla hårdrockare och gothare hade sprungit till affärerna och köpt mjölken om den sett ut sådan:)

Ja Harry Potter har jag också kommit på är bra nu på senare år. Men jag läser dem faktiskt, det är JÄVLIGT stor text i böckerna, så det är inte så dramatiskt som det ser ut!

Brum-kram!:D

2008-04-26 @ 19:38:33
URL: http://pavlovna.blogspot.com
Postat av: John

Jag hörde det, att det var typ barnböcker så jag kanske kommer palla. Å andra sidan kanske de är bättre än filmerna och så blir de sugiga då?

2008-04-27 @ 13:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0